czwartek, 22 marca 2012

Wartość słów

Ile są warte słowa i obietnice? Obietnice to coś ważnego.. bo deklarujemy wtedy zrobienie czegoś.
Słowa też, bo to co mówimy powinno być wartościowe. Myślę, że to jak ile warte są czyjeś słowa jest zależne od osób, które tych słów wysłuchały bądź je przeczytały. A ile warta jest czyjaś obietnica dla nas, zależy od tego czy osoba ją składająca może jej dotrzymać.

Co do słów..
Dla mnie największą wartość mają słowa wypowiedziane od bliskich mi osób, i słowa szczere. Wartościowe jest też dla mnie coś, co ktoś powie o mnie lub do mnie tak 'tylko' dla mnie. Na przykład jeżeli napiszę post na blogu i przypadkowa osoba by mi skomentowała, że post jest świetny - ucieszyłbym się. Gdyby ta osoba była dodatkowo kimś kogo lubię - ucieszyłbym się jeszcze bardziej. Lecz jeżeli bym zobaczył, że ta osoba pod każdym postem na jakimkolwiek blogu pisze, że post jest świetny - to jego opinia o moim poście byłaby dla mnie bardzo mało wartościowa.

Co do obietnic..
To chyba proste, że wartość mają dla mnie obietnice, które wiem, że będą dotrzymane. Co mi po obietnicy, która i tak nie będzie wprowadzona w życie?
Jeżeli ktoś mi coś obiecuje i tego dotrzymuje - to jego obietnice traktuje poważnie. Jego słowa też. Mają dla mnie wartość.
Lecz jeżeli ten ktoś obiecuje mi coś, i nieczęsto dotrzymuje słowa - do jego obietnic podchodzę obojętnie, bo nie mają dla mnie wartości.

PS: w wielu sytuacjach coś, lub nawet ktoś, może stracić dla nas na wartości, nie tylko słowa i obietnice.

2 komentarze:

  1. Skoro nawiązałeś tutaj na słów, często są też słowa zwane 'kłamstwami' są to najgorsze słowa, które osoba może nam powiedzieć. Nikt nie lubi być kłamany, a tym bardziej przez bardzo znajomą nam osobę. Post jak najbardziej w porządku :D

    OdpowiedzUsuń