czwartek, 23 lutego 2012

Nowa Polityka Prywatności Google..

Już na Facebooku o tym pisałem.. czemu mam nie napisać tu?

Może źle zinterpretowałem, ale nie czuję się swobodnie po przeczytaniu tego:
"
Gdy użytkownik korzysta z usług lub wyświetla treści udostępnione przez Google, możemy automatycznie zbierać określone informacje i zapisywać je w dziennikach serwerów. Wśród nich mogą być:
  • szczegóły dotyczące sposobu korzystania z usługi, np. wyszukiwane hasła;
  • dane z dziennika połączeń telefonicznych, takie jak numer telefonu użytkownika, numer rozmówcy, numery docelowe przekazywania, daty i godziny rozmów, czasy trwania rozmów, ustawienia przesyłania wiadomości SMS oraz typy połączeń telefonicznych.
  • adres IP;
  • dane o działaniu urządzenia, m.in. o awariach, aktywności systemu, ustawieniach sprzętu, typie i języku przeglądarki, datach i godzinach przesyłanych żądań oraz odsyłających adresach URL;
  • pliki cookie, które mogą jednoznacznie identyfikować daną przeglądarkę lub konto Google."

Pogrubiłem to co mi się nie spodobało. To, że ktoś może sprawdzać bez mojej wiedzy numer tel. do kogo dzwonie, kiedy dzwonie i ile z tą osobą rozmawiałem nie jest naruszeniem mojej prywatności?
Co mam rozumieć poprzez aktywność systemu? hmf..
Poza tym po co komuś wiedza, na jakie strony wchodzę?

Jeżeli źle zrozumiałem Nową Politykę Prywatności Google, to prosiłbym, by ktoś mi wytłumaczył jak mam to interpretować. ^^

Pozdrawiam :3

16 komentarzy:

  1. Jak dla mnie, na początek wszystko będzie idealnie, dane będą się kumulowały. Wydaje mi się, że nawet jeśli byśmy tego nie chcieli, to i tak to wejdzie w życie internetowe i tak. Nie oszukujmy się, firma google jest największym serwisem, który ma wielkie wpływy na gospodarkę internetową, dosłownie wszystko. Dlatego, moje zdanie jest takie iż co google chce, to google będzie miało. Czekam na Wasze komentarze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początek wszystko będzie idealnie? a później jak wg Ciebie będzie?

      Yup.. Google ma wielki wpływ na wszystko, ale to nie znaczy, że musimy ze wszystkim się zgadzać, prawda?

      Usuń
  2. Wiesz dlaczego będzie idealnie? Bo samo, przechowywanie naszych danych, nie będzie tak straszne jak sprzedawanie ich bądź utracenia ich w wyniku przecieku, z ataków hakerskich itp.

    Google ma wielki wpływ, zauważ że w pewnym newsie, w sprawie SOPA serwis GOOGLE zagroził wyłączeniem po wprowadzeniu [b]SOPA (Stop Online Piracy Act)[/b] po czym ustawa przestała mieć znaczenie i po prostu nie weszła do gry.

    Oczywiście jestem sam, jak najbardziej oburzony tym co chce wprowadzić google, ale co poradzimy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm.. ale po co im i tak nasze dane?
      Nie muszą ich gromadzić..

      Nie wiem co można by poradzić, ale cieszę się, że nie tylko mi się to nie podoba :3

      Usuń
    2. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Pewnie mają na tym jakiś zarobek, chcą się rozwijać ale mogliby to zrobić w troszkę inny sposób, a nie jakieś dane.

      Niebawem, google wprowadzi taki system, że mogą Cię namierzyć z satelity, słyszeć co mówisz, gdzie idziesz, na jakiej ulicy jesteś, jaki masz kolor majtek i czy nie masz we krwi żadnych używek. Śmiech na sali, ale nie ma co, co będzie to będzie.

      Usuń
    3. Jak masz telefon z androidem i włączony GPS to mogą.. :P i Facebook może, jak masz wtedy włączony. A przynajmniej z tego co wiem.

      Hmf.. przerażony jestem taką wizją, że ktoś może mnie tak 'szpiegować'

      Usuń
  3. Nie mam telefonu z Androidem, nie mam telefonu z GPS. Szczerze, nigdy nie kupię sobie takiego telefonu. ;) Nie lubię mieć tego co mają wszyscy i być do przodu z techniką, która się zbliża do swojego końca.

    Spójrz na to:
    http://nt.interia.pl/news/2015-rok-telefony-z-hologramem,1575271
    Polecam więcej na ten temat poczytać, ktoś ostatnio w szkole wspominał, że będzie możliwość wyświetlania klawiatury w 3d, wielkości aktualnej komputerowej i będziesz mógł napieprzać sms.

    OdpowiedzUsuń
  4. Technika ciągle idzie w górę.
    Nie da się na 100% przewidzieć co kiedy będzie ;3
    Nie do końca wierzę w to, że w 2015 będę z kimś rozmawiał, widząc tę osobę w 3D.. teraz jest 3G(tzw. wideo-rozmowy) i niespecjalnie dużo osób tego używa, bo nie jest to wygodne na co dzień ;P
    Co do wyświetlania przez coś klawki w 3D.. jest to coś na pewno praktycznego, ale kiedy takie coś może być? :P myślę, że nie w 2015.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak śmiejąc się z tematu, masz rację że nikt nie używa video-rozmów, od tego jest skype, a sama rozmowa telefoniczna wystarczy.

    Niedługo, będzie tak że będziesz mógł zmieniać kamerę w video rozmowie i widzieć kogoś z góry, tak jak w tibi bądź obracać kamerą, buaha.

    W 2015 może coś takiego będzie, a jak będzie - to wiedz że coś się dzieje.

    W oczekiwaniu, na dożycie 2050 roku, wymyślą telefony które mają 2mm grubości, wysuwany 100 calowy ekran, zwijany, łamany. GPS pozwoli na miliardowe zbliżenie, dzięki czemu będę w stanie zobaczyć Ciebie w GPS, bo zbliżę na tyle, że będę nawet CIę słyszał. Buaha

    Dla mnie to jest nie potrzebne! Telefony mają już 4G chyba, ale to nie we wszystkich miejscowościach jeszcze jest dostępne, Polska wali postępy i jak zawsze do tyłu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak w Tibii.. xD to Tibijczycy będą wniebowzięci XD

    Hmm.. ja wiem czy GPS da możliwość słyszenia kogoś.. raczej nie. :P

    OdpowiedzUsuń
  7. W komputerze nie trzeba mieć nawet GPSa, wystarczy że korzystasz z internetu, a oni już mają Twoje dane gdzie się znajdujesz.
    Na smartfonach to racja - gps jest. Ja mam wyłączony bo to tylko niepotrzebna funkcja. Mi przykładowo na fejsie cały czas podaje, że jestem z tego i tego miasta. A korzystam z laptopa.

    Co do 3G - jest też 4G. Chociaż osobiście nie wierzę, że to serio jest 4g.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a w lapku masz GPSa? słyszałem, że w niektórych jest.

      Usuń
    2. Nie, nie mam. W tym starym gracie, na którym nie wchodzą gry, które wejdą na mój 8-letni komputer? Nie ma mowy...
      W ogóle jestem bardzo nieusatysfakcjonowany kupnem i kłamstwem obsługi w Tesco czy kogoś tam. Bo sprzedali mi co innego, niż było na plakietce. A to zwykłe oszustwo. A teraz gry z 2004 i wcześniejszych lat mi ledwo chodzą :/

      Usuń
    3. hmh. =/
      Teraz często w sklepach próbują 'wcisnąć' byle co za jak najwięcej kasy.. trzeba uważać.

      Usuń
  8. http://www.youtube.com/watch?v=gZiaeDzzl3c
    2. temat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmf.. zrozumiałem z tego, że Google używa tych informacji, tylko gdy będzie musiało je udostępnić w ważnych celach..

      Czy tak czy siak. Mogłoby nie zbierać tych informacji.

      Usuń