piątek, 24 lutego 2012

ACTA

Hmm.. duży huk wywołało to ACTA. Wiele o tym było w TV, trochę więcej w gazetach, wiele więcej na Facebooku i innych stronach, a w wielu miastach na ulicach można było zobaczyć protesty lub się do nich dołączyć(co ja zrobiłem ^^)
W każdym razie: większość obywateli nie popiera ACTA, i otwarcie to pokazuje. To dobrze.
Podobno ostateczna decyzja o wprowadzeniu ACTA w Polsce została chwilowo zawieszona(do końca roku 2012).. to podobno bzdura: http://kwejk.pl/obrazek/902014 Co o tym myślicie?
Poza tym, ostatnio słyszę i wyczytuję, że kolejne państwa w Europie też nie chcą ACTA..
Ostatnio znów były protesty, ale mniej się o tym mówiło. Czy ACTA więc wejdzie w życie? Dalej nie wiadomo na 100%.. a przynajmniej tak uważam ^.^"


Jakieś Wasze komentarze na ten temat? :3




7 komentarzy:

  1. Na temat ACTA, wcześniej czytałem sporo, teraz jestem do tyłu, bo po prostu od początku wiedziałem że ten SYF nie wejdzie, jakieś PIPA, SOPA, ACTA za przeproszeniem, co to kurwa jest?! Wolność internetu powinna zostać. Nie potrafię sobie wyobrazić internetu, bez wolnego facebooka, ściagania gier, oglądania filmów, grania w prywatne serwery gier typu Metin, Tibia. Nie realneee! Wiele osób, traci - bądź może stracić, swój główny zarobek na stronach internetowych ... wszystko pójdzie w pizdu! Śmieszne filmy na youtube? A na co to komu, a dlaczego? -,- niee! nie można tak myśleć, dla mnie jest zajebiście tak jak teraz! Założę się, że wiekszości wykonawców muzyki, cieszy się że ich muzyka jest ściągana, bo to znaczy o popularności! a kto kupił płytę, ten kupił i ten co miał kupić, kupił bądź kupi! Tyle ode mnie, jest tyle ciekawych przykładów, że zabrakło by mi 100000 liter.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do płyt, to prawdziwy fan powinien kupić sobie płytę z ulubioną muzyką.. ;3 tak z szacunku do wykonawcy.

      Cieszę się, że masz podobne zdanie co do ACTA. :3
      dzięki za komentarz.

      Usuń
  2. Tu chodzi o kasę, a nie o dobro kreatorów dóbr publicznych -- tacy kolesie jak tamten, co był u Tomasza Lisa i który jest za ACTA, to najprawdopodobniej jakiś wysłannik pieniężnej megakorporacji. A podobno sam jest artystą... Ciekawe ilu mu zapłacili za wygadanie tamtych bzdur.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to mówi Polishchuk - tu się liczy kasa. ACTA to grupa gangsterów, którzy chcą zarobić, dlatego wymyślili na to taki sposób. Eliminując mniejsze firmy, więcej zarobią sami. Tak to działa.

      Usuń
  3. ACTA srakta. Ostatnio jak byłem w dziekanacie i zobaczyłem napis "akta" to od razu skojarzyło się z tym.

    Ale co chciałem napisać... Chodzi o to, że ja po prostu to olewam. Co do tego o czym napisałeś w odpowiedzi Puckowi, zgadzam się. Jak ktoś jest prawdziwym fanem, powinien z szacunku to uczynić. Nie tylko jeśli chodzi o muzę, ale ogólnie.
    Jednakże. Z tego co wiem, ściąganie muzy z neta nie jest w żaden sposób nielegalne. Dopóki nie robi się to przed dniem oficjalnej premiery piosenki. Nielegalne jest udostępnianie piosenek, ale nie ich ściąganie.

    Co do tego jak ja to praktykuję... grałem w CSa Non-Steam. Gdy nadarzyła się okazja, zakupiłem Steam. Grywałem w Tomb Raidery pirackie. Gdy znalazłem w MediaMarkt kolekcję wszystkich części - kupiłem. Piraciłem to, piraciłem siamto, ale wszystko powoli kupowałem.
    Tak więc, uznałem wersje pirackie za demo. Swego rodzaju to właśnie napędza sprzedaż tychże gier. Jako że ludzie nie chcą kupić czegoś, czego nie znają (nie dziwie się im), pobierają potem to, i zależnie od tego czy im się spodoba, czy nie - grają bądź usuwają. Jeśli grają i są prawdziwymi fanami a nie dzieciakami, co chcą tylko za darmo, potem kupują oryginalną grę.
    Niestety NIE WSZYSTKO da się kupić. Starych gier już nie ma, niektóre są niedostępne i co... mam nie pobrać takiej gry? Oczywiście, że ściągnę i pogram, właśnie dlatego, że uznaję tą grę za fajną, a to, iż chcę kupić a nie mogę to już nie moja wina.

    Tylko frajerzy, za przeproszeniem, mówią, że ściąganie gier jest złe, jeśli w przyszłości te gry kupujesz. Piractwo jest złe, jeśli nie chcesz wydać grosza NIGDY. A ja jestem dobrą osobą, która prawa nie łamie, korzystam tylko z wersji pirackich, gdy w danej chwili pieniędzy nie posiadam. Ale jak mówiłem - zawsze kupuję, prędzej czy później, oryginalną grę.

    Mówię o grach, bo muzykę ściągam, gdyż to legalne. A rzadko kiedy lubię wiele piosenke danego zespołu. Głupotą byłoby dla mnie kupić płytę bo się lubi 1 piosenkę.
    Poza tym nawet oficjalne konta na YT czy innych portalach, wrzucają teledyski piosenek. Więc tak czy siak, można je słuchać, można je pobierać. Ale udostępnianie jest nielegalne.

    OdpowiedzUsuń
  4. A więc tak, ja osobiście nie jestem fanem jakichkolwiek gier, nie mam swojego ideału. Ale czy należę do 'dzieci które chcą mieć za darmo' otóż, mam 18 lat i szczerze wolę wydać pieniądze na coś innego, niż kupować durne gry które kosztują średnio 100zł, komputer posiadam od jakiś 8 lat, przeszedłem może... z 5 gier? Wszystkie były pobrane z neta, aktualnie mam Skyrima, Assassin Creed Brotherhood / Revelations , Dirt 3. Brotherhooda przeszedłem, ale nie mam zamiaru go kupować, tak samo jak innych gier.

    Jeżeli chodzi o muzykę, od jakiegoś czasu zacząłem myśleć mózgiem, a nie w stu procentach chciwością, zacząłem kupować albumy, szczerze mówiąc jestem z tego zadowolony, mam plany na kupna płyty która wyjdzie dopiero 15 Września, dla ciekawych jest to "Całkiem Nowe Oblicze 2 - Peja". Wiem, wiem zaraz zostanę zwyzywany, że słucham Peji ale to moja sprawa. W tym miesiącu kupuję płytę Gurala "Zaklinacz Deszczu", w marcu kupuję "Brain Dead Familia - Słoń". Polecam kupowanie Polskich RAP PŁYT oraz innych.

    A to, że tylko frajerzy mówią że ściagnie gier jest złe, to może przeginka. Bo najczęściej, mówią to osoby które mają bogatych rodziców i mają to co chcą, takie moje zdanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikt Cię tu nie będzie wyzywał za to co lubisz ;3

      Powiem tak: gdyby każdego było stać na to co chce, a przynajmniej na tyle by był wstanie sobie to kupić i wydać kase jeszcze na inne potrzebne rzeczy - mniej osób by 'piraciło' :P

      Usuń